• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 23 فروردین 1400
کد مطلب : 127976
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]/ طغیان گونه انگلیسی کرونا


نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته که گونه انگلیسی ویروس کرونا سراسر اروپا را آلوده کرده و در مجموع در 114کشور دنیا مشاهده شده است. این روزنامه در صفحه اول خود، نقشه اروپا را در فواصل زمانی طی 4‌ماه گذشته منتشر کرده و نشان داده که چطور ویروس طی این مدت از انگلیس به سراسر اروپا رخنه کرده است. گونه انگلیسی در فرانسه وضعیت را بحرانی و دولت را مجبور کرده قرنطینه سراسری اعلام کند.

روزنامه اطلاعات روز [افغانستان]
سفر خلیل زاد به کابل


روزنامه اطلاعات روز چاپ کابل نوشته که زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور افغانستان، طی سفر به کابل با عبدالله عبدالله، رئیس شورای صلح افغانستان، دیدار کرده است. او در این دیدار گفته که جهان توقع دارد افغانستان با طرح واحد به نشست استانبول برود. نشست استانبول قرار است از سوی آمریکا با حضور دولت افغانستان و هیأت طالبان طی روزهای آینده برگزار شود. 

روزنامه دان [پاکستان]
محدودیت‌های کرونایی در پاکستان


روزنامه دان نوشته که افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان باعث اعمال محدودیت‌های 2هفته‌ای در 10شهر بزرگ این کشور شده است. مدارس و دانشگاه‌ها اما قرار است امتحانات پایان ترم را طبق برنامه برگزار کنند. به نوشته این روزنامه، طی 24ساعت گذشته هزار و 786نفر به ویروس مبتلا شده‌اند و 43نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. در کل 15میلیون نفر از جمعیت 216میلیونی پاکستان به کرونا مبتلا شده‌اند.

العربی الجدید [قطر]
ماراتن مذاکرات وین


روزنامه العربی الجدید در گزارش نخست خود به ماراتن مذاکرات ایران و کشورهای 1+4پرداخته است. به نوشته این روزنامه، رونمایی از دستاوردهای جدید هسته‌ای در ایران به‌معنای هشدار به غرب درباره احتمال طولانی شدن مذاکرات است. این روزنامه همچنین پیش‌بینی کرده با وجود آنکه اصرار ایران برای لغو آنی تمامی تحریم‌ها مشکلاتی در مسیر مذاکرات ایجاد کرده است، اما طرفین به توافق نهایی بر سر بازگشت آمریکا به برجام نزدیک شده‌اند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید